7 Temmuz 2014 Pazartesi

Beyaz Şehir ; Belgrad

Bu sefer alışveriş yazısı değil gezi yazısı yazmak istedim :)
Bu sene evli olarak ilk yaz tatilimizdi, aslında ben Paris turuna gitmek istemiştim ama eşimin yıllık izni nerdeyse son haftaya kadar kesin olmadığı için istediğimiz tarihler dolmuştu.
Kırk yılda bir olan 2 haftalık tatili de evde geçirmek istemedik ve sürekli nereye gitsek diye karar değiştirip en sonunda vizesiz de olmasının avantajıyla Belgrad'ta karar kıldık.
Aslında sevgili kocam evrakları toplayıp vize başvurusuna gitmeye üşenmese belki ilk istediğim gibi Paris'e gidebilirdik (burada hafif kızgınlık ve sitem sımaylisi var)
İkimizin de pasaportu hali hazırda vardı. Dipnot : Benim pasaportum evlenmeden önce alınmıştı ve evlendikten sonra çift soyadım olduğu için değiştirmem gerekir mi diye pasaport şubeyi aramıştım. Görevli memur da "yurtdışına çıkarken pasaportu kontrol edecek memura bağlı, sıkıntı çıkabilir de çıkmayabilir de, belli olmaz" şeklinde muallakta bir yanıt verince değiştireyim demiştim. Neyse ki önceki pasaportun dolmasına kalan süreyi yenisine ekliyorlarmış. Tabi yine cüzdan bedeli, harç parası ve yeni bir eblek biyometrik foto için bir sürü para vermek zorunda kaldım.
Gideceğimizden bir gün önce biletlerimizi internetten Pegasus'tan aldık, bir gün önce aldığımız için 2 kişi gidiş-dönüş yaklaşık 900 tl tuttu.
Otel rezarvasyonumuza da booking.com'daki seçenekleri inceleyerek karar verdik ve bu site üzerinden yaptırdık.
Gezilecek nereler var diye araştırdık, gezi blogları oldukça yardımcı oldu bize.
Uçağımız Sabiha Gökçen'den havalanacaktı, bir buçuk saat önce havaalanına gittik. Kendi arabamızla gitmiştik, 3 gün kalacağımız için otopark parasını 4 gün kombine olarak peşin ödedik. Ben aslında ilk başta servis ayarlamıştım ama arabayla gitmek hem daha kolay ve rahat, hem de servis ücretiyle neredeyse aynı hesaba geldiği için rahatlığına düşkün kocam arabayla gitmek istedi :)
Pegasus gişesinden biletlerimizi aldık, aslında online check-in yapacaktım internetten, unutmuşum, online check-in yapmak sırada daha az beklemek demek.
Yurtdışına çıkış için bir tanesi 15 tl olan harç pulunu alarak pasaport kontrolünden geçip uçak kapısı açılınca uçağa geçtik.
Yaklaşık 30dk.'lık bir rötarla uçağımız nihayet kalkmıştı. En son KPSS'ye de soru olan Malezya Havayolları uçak kazasından sonra çok araştırıp okuduğum için uçaktan iyice korkan ben, kalkarken, inişte ve her sarsıntıda kocamın koluna yapıştım :D

Çok şükür kazasız belasız yaklaşık 1 saat 40 dk sonra filan Belgrad Nikola Tesla Havaalanı'na indik.

Kapıda pasaport kontrolü yapan polisler nerdeyse herkesi bir şey sormadan geçirdiler. Bizle birlikte birkaç kişiyi biraz beklettiler. Kalbimiz kadar tertemiz birer pasaportumuz olduğu için böyle olacağını biliyorduk zaten ve neyse ki hazırlıklı gitmiştik :)) (aah eski schengenli pasaportum olaydı böyle mi olurdu :P )
Pasaport polisi neden gittiğimizi ne kadar kalacağımızı filan sordu. Biz zaten dönüş biletimizin ve otel rezervasyonumuzun çıktısını aldığımız için sıkıntı çıkmadı ve pasaport kontrolünden geçtik.
Havaalanı içinde döviz bürosundan elimizdeki dövizin bir kısmını Sırbistan'ın para birimi olan dinara çevirdik. ( bu arada 1 tl= 40 dinar)
Havaalanından 2 tane otobüs vardı merkeze giden, biz şekilde görülen 72 numaraya bindik.
Sonradan öğrendim ki A1 numaralı otobüs de Belgrad'a gidiyormuş ama bizim bindiğimiz otobüs daha merkeze gidiyormuş. Tabi bir de taksiler vardı ama biz otobüs tercih ettik.
Otobüs körüklü bir otobüstü ve biraz eski püsküydü, yaklaşık 45 dk filan sürdü Belgrad'a merkeze varmamız, halbuki dönüşte taksiyle gittik 15-20 dk. filan sürdü havaalanı hem de daha uzaktan, otelin olduğu yerden bindik taksiye.

Yazı baya uzun olacak 2 bölüme ayırayım sıkıcı olmasın :)